Uporaba strapsov – kaj, zakaj in kdaj?

Že bežen pogled po vsakem fitnesu in utežarni je dovolj, da opazimo, kako nekaterim posameznim/cam iz rok visijo nekakšni trakovi, katere imajo zavezane okrog zapestij. Govorimo seveda o t.i. strapsih (ko se kdo spomni enakovreden, predvsem pa smiseln slovenski izraz, naj to javi uredništvu in v zameno mu/ji uredimo 5 minut z Barrackom Obamo).

Kakorkoli, uporabo strapsov je mogoče zaslediti v različnih situacijah. Nekateri to uporabljajo pri težkih veslanjih, skomigih in različnih izvedbah mrtvih dvigov ter seveda olimpijskih dvigov, medtem ko so nekateri precej bolj inovativni, če smo malce sarkastični. Potiski s prsmi, biceps upogibi in triceps iztegi so le nekateri izmed  načinov uporabe, katerih se poslužujejo prvoborci z npr. 10kg ročkami. Ta članek sicer ne bo obravnaval bizarnih načinov uporabe, bo pa obravnaval smiselnost uporabe strapsov.

Pa začnimo: kaj so strapsi?

Kot že omenjeno, so strapsi nekakšni trakovi različnih dimenzij in materialov (za podrobnejši vpogled svetujemo branje spodnjih linkov), ki lahko izdatno pomagajo tako tekmovalnim kot tudi rekreativnim dvigovalcem uteži pri izboljševanju njihovega treninga in boljši koncentraciji na določeno mišično skupino med treningom le-te.

Zakaj je smiselna uporabna strapsov?

Strapsi nam tako pomagajo, da se v t.i. pull delu dviga (pritegu) lahko polno skoncetriramo na le-tega, brez da bi nas pri tem oviral sam prijem, ki sicer pri marsikomu lahko predstavlja precejšnjo oviro. Pri tem je torej v središču kvaliteta izvedbe dviga in ne moč prijema, katero sicer lahko natreniramo na različne načine in bo predmet enega izmed prihodnjih člankov. Če nekoliko zaplavamo v bodybuilding vode, se ta problem pojavi npr. pri izvajanju težkih veslanj, ko prijem popusti pred hrbtnimi mišicami.

Kdaj jih uporabiti?

Splošne smernice se znajo od discipline do discipline malce razlikovati, npr. bodybuilderji potrebujejo strapse, da jih prijem ne ovira pri treningu hrbta in nog, medtem ko powerlifterji, olimpijski dvigovalci uteži in strongmani uporabljajo le-te zato, da problem prijema vsaj začasno »vržejo« ven pri treningu tekmovalnih dvigov. Seveda imamo tu še pamže v komercialnih fitnesih, ki strapse pri treningu na kablih uporabljajo zaradi bolj sofisticiranega izgleda v ogledalu.

Najbolj politično korektna smernica, ki odgovarja na vprašanje, kdaj uporabiti strapse bi torej bila: ko jih potrebujete. Če se prijem pojavlja kot osrednji problem pri (ne)izvedbi neke vaje oziroma dviga, je vsekakor smiselno razmisliti o uporabi strapsov.

p.s. Janez L., ki kot začetnik trenira 2 meseca in pol in gleda veliko preveč Youtube videov, za strapse ne sme niti slišati.

In še za konec, KAKO jih pravilno uporabiti:

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Scroll to top