Biblija nošenja pasu

Nekateri ga zagovarjajo kot pomemben pripomoček pri preprečevanju poškodb, drugi  so proti in ga smatrajo kot izgovor za šibko jedro in zunanjo »pomoč«. Torej, kaj je res?

1) Uporaba pasu pomaga pri treningu

Nošenje pasu pomaga k izboljšanju treninga in zmogljivosti. Statistika kaže, da  je mogoče s pravilno uporabo (kvalitetnega) pasu dvigovati 5-15% težja bremena, kot pa brez njega. Kakopak se vedno najdejo posamezniki, ki tudi brez uporabe pasu zmorejo precej več kot ostali; npr. powerlifterja Konstantin Konstantinovs in Victor Naylekin sta oddeadliftala oziroma počepnila res impresivne teže brez uporabe pasu. Vprašanje se torej glasi: zakaj ga ne bi uporabljali (pod pogojem pravilne uporabe seveda), če pa  s pasom lahko dvignemo več, hitreje in več ponovitev? Dolgoročno to seveda pomeni več mišične mase in moči.

 3) Uporaba pasu in varnost

Če o razlogih za uporabo pasu povprašate običajnega  obiskovalca fitnesa (torej ne človeka, ki počepne 200+ kg), vam bo ta odgovoril, da pas uporablja iz varnostnih razlogov, torej kot nekakšno zaščito pred poškodbo. To je težko potrditi ali ovreči, kajti na tem področju ni bilo opravljenih veliko študij, vendar to ni bistvo njegove uporabe.

4) Za koga je priporočljivo, da ne nosi pasu?

Ljudje, ki imajo težave s krvnim tlakom in stanja, kot je npr. hernija, naj dvakrat (ali večkrat) premislijo, preden uporabijo pas.

5) Kdaj smo »zreli« za uporabo pasu?

Nekateri to argumentirajo z določenimi dosežki oziroma dvigi (npr.  vsaj 140kg počepa). Avtor članka se s tem nikakor ne strinja in poudarja, da lahko posameznik/ca uporabi pas, kadarkoli pač želi. To sicer ne velja za posameznike, ki trenirajo šele kak mesec.

Za konec avtor poda še nekaj praktičnih nasvetov za pravilno uporabo in izbiro pasu, da nam

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Scroll to top